onsdag 14. mars 2007

Å oppdage seg selv og verden.

Det er herlig å være valp å oppdage seg selv og verden :-)


Her er søsken noen av søsknene mine.
Vi er sju valper i kullet til Kora hos Kari og Svein i Sande i Vestfold. Vi er av Hiselfoss-slekta. Jeg har ikke utpreget legning for slektsforskning, men slekta skal såvisst ikke være noe å skamme seg over. Vi kommer fra ei rettelig fin stamtavle med eget registreringsbevis fra NKK - en klubb som gir en hjelpende labb fra et stort 'klubbhus' på Bryn utenfor Oslo et sted.

Moren min heter Kora Kruttønne av Hiselfoss og var litt lei av oss barna rett før vi fikk egne hjem. Forøvrig holdt hun oss i nakkeskinnet og var en hjertegod Mamma. Ellers har jeg ikke særlige erindringer fra de første ukene, annet enn at maten var god, folk var snille og livet var bekymringsfritt. Vi måtte ikke engang tisse ute i kulda.

Pappa var av den distanserte borteboer-typen. Faktisk så vi ham aldri, men hørte rykter om at han satt i bilen sin utenfor porten vår engang i løpet av valpetiden. Han heter Lille Frodo Lommelund av Hiselfoss, men jeg kan røpe at navnet lyver. Han er slettes ikke liten. Han er stor, flott og røslig. Besteforeldrene mine på morssiden er: Snorre og Enslige Evelina av Hiselfoss, og på farssiden er det: Honey-Mix Bravo og Hanna Hottentott av Hiselfoss. Slik er det med den saken!
Vi søsken fikk tidlig følelsen av at vi dugde til noe - oppdretterne Svein og Kari gav skryt og ros og trygghet.

Spede filosoferinger
over livet og fremtiden ?

- eller rett og slett en trøtt og sliten 6 ukers valp?

Ingen kommentarer: