lørdag 28. april 2007

Skogtur med slekt og venner - 21.april

Atter en trivelig skogtur med slekt og venner!
Søstra mi, Troja, var på helgebesøk, og da var det stas å presentere henne for venneflokken min!

Her ser du Troja og meg - Troja til venstre! Søstra mi er et utmerket eksemplar av arten - jeg er stolt av slekta!

I strålende vær møttes vi i Kongsberg-skogen. Ghianti, Hedda, Haydn og Didi med familier bidro til at turen ble "en høydare" - med lek, mat (boller og kake = GODT!), kaffe (= varmt OG vondt). Hayden og Didi kom helt fra Sandefjord altså - ikke værst ..
Jeg fikk bekreftet mine mistanker om at folk i blant er rare - menneskene hadde med seg en hel bollekurv med herlige rosinboller som de foretrakk å spise mest selv - hva med oss hunder? Vi er faktisk svært til gourmeer når det kommer til stykket!!! Hvor var vi i beslutningsprosessen omkring bollenes opphavs- og fortæringsrett?




Her er to lekre damer der damen til høyre unektelig har rangen og beslutningsmakten når det gjelder maten!



Tidvise naskefremstøt og "snuten-tilfeldigvis-oppe-i kurven"- aksjoner ble hunde-utfordringen denne dagen.

Ganske sysselsettende naturligvis. Baker Harepus i Hakkebakkeskogen sier: "stjålet mat smaker vondt". Utsagnet stemmer muligens når det gjelder pepperkaker - det har jeg ennå ikke erfaringer med - men stjålne boller smakte himmelsk!!!

Der folk samles blir det ofte debatter, - slik er det med hunder også. Haydn og Hedda diskuterte livlig og ofte med hele kroppen. Søskenkjærligheten blomstret og avblomstret med jevne mellomrom - til glede for betraktere som bjeffet: "bra takling" eller "gi'n inn". Slektstreff er berikende, og Heddas "girlpower" vil nok føre henne langt ...
Jeg gleder meg til flere turer i fremtiden, og søstra mi håper jeg at jeg ser igjen om ikke så lenge!

Ingen kommentarer: